Εβδομη πιο φιλόξενη χώρα στον κόσμο η Ελλάδα

Συγκαταλέγεται μεταξύ των πρώτων παγκοσμίως στον τουριστικό κλάδο, για τις ανταγωνιστικές της τιμές και τις υπηρεσίες της

Το γνωρίζαμε… θεωρητικά, τώρα αποδεικνύεται και πρακτικά. Mε σταθερές, κατά μέσον όρο, ξενοδοχειακές τιμές για το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Ελλάδα αναδείχθηκε μεταξύ των δέκα πιο φιλόξενων τουριστικών προορισμών στον κόσμο. Το συμπέρασμα προκύπτει από παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την hotels.com, με δείγμα 27.000 ταξιδιωτών διεθνώς. Συνεπώς, δύσκολα αμφισβητείται.

Για την ιστορία και όχι μόνο, θα πρέπει να αναφερθεί πως η εν λόγω ιστοσελίδα είναι μία από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες on-line κρατήσεων παγκοσμίως, με περίπου 220.000 καταλύματα σε όλο τον κόσμο. Κύριο αντικείμενό της είναι η καταγραφή των ξενοδοχειακών τιμών σε κάθε δωμάτιο ανά διανυκτέρευση που πληρώνουν οι τουρίστες στους σημαντικότερους προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Για την Ελλάδα, αναφέρεται κατ’ αρχάς ότι φέτος οι διεθνείς αφίξεις κινήθηκαν ανοδικά –σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας– όπως και τα έσοδα (κατά 10%). Επιπροσθέτως, όσον αφορά στις ξενοδοχειακές τιμές, συνέχισαν να βρίσκονται σε καλά επίπεδα, σε σχέση με την ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος. Και αυτό το στοιχείο είναι το «διαβατήριο», για να διαβάσει κανείς παρακάτω. Διότι τα ευρήματα της έρευνας, που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», είναι αποκαλυπτικά (σ.σ. για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, οι μετατροπές των τιμών από λίρες σε ευρώ έγιναν με βάση την ισοτιμία 1 ευρώ : 0,84 λίρα). Τι προκύπτει;

Οτι η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση σε ό,τι αφορά τους πιο φθηνούς προορισμούς, μεταξύ 68 χώρων σε όλο τον κόσμο και με βάση τις ξενοδοχειακές της τιμές για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, η μέση τιμή της διαμορφώθηκε στα 106 ευρώ, παραμένοντας αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, και αυτό είναι το σημαντικότερο, συγκαταλέγεται μεταξύ των δέκα πιο φιλόξενων προορισμών στον κόσμο. Στην ίδια δεκάδα βρίσκονται επίσης οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Ιαπωνία, η Ταϊλάνδη, η Ιταλία, το Μεξικό, η Γερμανία, η Αγγλία και η Αυστραλία.

Το πιο σημαντικό; Ακριβότεροι ανταγωνιστικοί προορισμοί, σε σχέση με την Ελλάδα, ήταν η Τουρκία, με μέση ξενοδοχειακή τιμή 118 ευρώ (επίσης αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι), και η Αίγυπτος με 110 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 25%.

Αναφορικά και πάλι με τις μέσες τιμές, από την ίδια έρευνα προκύπτει πως η Κύπρος είχε την ίδια με τη χώρα μας, παρουσιάζοντας πτώση κατά 9% και η Ισπανία ήταν λίγο φθηνότερη, με μέση τιμή 104 ευρώ, παρουσιάζοντας όμως αύξηση κατά 2%. Οι χώρες που παρουσίασαν τις υψηλότερες αυξήσεις στις ξενοδοχειακές τους τιμές, πέραν της Αιγύπτου που βρέθηκε στη πρώτη θέση, ήταν η Τυνησία, που έφθασε στα 87 ευρώ με άνοδο 22%, και το Μεξικό, που έφθασε στα 146 ευρώ, με άνοδο 20%.

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση, από την άλλη, ήταν η Ουκρανία, όπου η τιμή διαμορφώθηκε στα 118 ευρώ (πτώση 18%), η Ινδονησία που έφθασε στα 110 ευρώ με πτώση 14% και η Νότια Κορέα στα 115 ευρώ με πτώση 10%.

Την υψηλότερη μέση τιμή είχαν: το Ομάν με 222 ευρώ, το Μονακό με 220 ευρώ και ο Μαυρίκιος με 204 ευρώ. Οι πιο ακριβές πόλεις με βάσει τις τιμές στα ξενοδοχεία 5 αστέρων ήταν η Γενεύη με 447 ευρώ και η Νέα Υόρκη με 400 ευρώ. Αντίθετα, οι πιο φθηνές ήταν η Βαρσοβία με 88 ευρώ και η Πίζα με 125 ευρώ.

Στην ίδια έρευνα, η Hotels.com δημοσιεύει τις τιμές ενός εκ του πιο συνηθισμένου προϊόντος που καταναλώνεται εντός ξενοδοχείου. Πρόκειται για το βαρόμετρο της μέσης τιμής ενός κλαμπ σάντουιτς (με κοτόπουλο, μπέικον, μαρούλι και μαγιονέζα). Το πιο ακριβό κλαμπ σάντουιτς, λοιπόν, με τιμή σχεδόν στα 24 ευρώ, διαθέτουν τα ξενοδοχεία της Γενεύης και το πιο φθηνό τα ξενοδοχεία του Αμστερνταμ με τιμή στα 13 ευρώ.

Παράλληλα, στην έρευνα δημοσιεύονται χρήσιμες πληροφορίες για τον διαθέσιμο χρόνο που έχουν για διακοπές οι κάτοικοι χωρών που τροφοδοτούν με τουρισμό δημοφιλείς προορισμούς, λαμβάνοντας υπόψη τις ημέρες άδειας και τις επίσημες αργίες.

Στην πρώτη θέση, λοιπόν, βρίσκεται η Ρωσία με 40 ημέρες και ακολουθούν η Ιταλία και η Σουηδία με 36 ημέρες, η Φινλανδία, η Γαλλία, η Βραζιλία και η Νορβηγία με 35 ημέρες, η Ισπανία και η Δανία με 34 ημέρες, η Κολομβία με 33 ημέρες, η Νέα Ζηλανδία με 31 ημέρες, η Αυστραλία με 30 ημέρες, η Αργεντινή, η Γερμανία, η Ιρλανδία και η Ελβετία με 29 ημέρες και η Αγγλία με 28 ημέρες.

Οι Κινέζοι, το γουάν και ο… βραστήρας νερού

Η ταχεία αύξηση του αριθμού των Κινέζων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό επηρέασε τις ξενοδοχειακές τιμές παγκοσμίως, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Hotels.com κ. David Roche, παρουσιάζοντας την έκθεση.

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, οι Κινέζοι ταξιδιώτες αύξησαν τις δαπάνες τους κατά 40% στα ταξίδια τους στο εξωτερικό πέρυσι, σε σχέση με το 2011, φθάνοντας στα 102 δισ. δολ. και ξεπερνώντας τις παραδοσιακές αγορές της Γερμανίας και των ΗΠΑ. Η αύξηση αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη χαλαρή πολιτική που ακολουθεί πλέον η κινεζική κυβέρνηση ως προς αυτό το θέμα, αλλά και στο υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα της εκεί μεσαίας τάξης. Τα διεθνή ταξίδια παραμένουν μια προσδοκία για πολλούς, κυρίως νέους, ταξιδιώτες από την Κίνα, που έχουν τα… απαραίτητα γουάν για να κάνουν το όνειρο πραγματικότητα.

Παράλληλα, οι αγορές αποτελούν μία από τις αγαπημένες δραστηριότητες όσων Κινέζων το πραγματοποιούν. Κάτι άλλο που τους απασχολεί, κυρίως, όταν πρόκειται να κλείσουν ξενοδοχείο, είναι η ασφάλεια. Αν συνδυάζεται με επιλογές επισκέψεων σε κοντινούς αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους, με καλή σχέση ποιότητας και τιμής, αλλά και καλή κουζίνα, τότε ακόμα… καλύτερα. Επιπροσθέτως, αυτό που ζητούν από τα ξενοδοχεία είναι να παρέχουν περισσότερο υλικό στην κινεζική γλώσσα, αλλά και να έχουν προσωπικό που να μιλάει κινεζικά.

Σε ό,τι αφορά τις παροχές εντός δωματίου των ξενοδοχείων, ποσοστό 73% των Κινέζων που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε ότι θα πρέπει να έχει δωρεάν παροχή Wi-Fi, το 43% να υπάρχει… βραστήρας για καφέ, το 33% παντόφλες, το 29% δυνατότητα να καπνίζουν στο δωμάτιο και το 18% κινεζικό κανάλι στην τηλεόραση.

Γενικά, οι ξενοδοχειακές τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο για το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι φθάνοντας περίπου στα επίπεδα του 2006. Σύμφωνα με ανάλυση που κάνει ο κ. Roche, η ενίσχυση της οικονομίας των ΗΠA βοήθησε τη Βόρεια Aμερική και την Καραϊβική να ξεπεράσουν τον παγκόσμιο μέσο όρο σε ό,τι αφορά τις τιμές. Κάπως έτσι, στη Βόρεια Aμερική οι τιμές αυξήθηκαν κατά 3% και στην Καραϊβική, λόγω της αύξησης της ζήτησης από Αμερικανούς τουρίστες, κατά 5%. Παράλληλα, η προβλεπόμενη αύξηση των εισερχόμενων διεθνών ταξιδιωτών στις ΗΠΑ έχει οδηγήσει και σε αναθέρμανση των ξενοδοχειακών επενδύσεων. Για το 2013 εκτιμάται ότι θα ανοίξουν περισσότερα από 600 ξενοδοχεία. Οι ειδικοί λένε ότι θα διατηρηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον και τα επόμενα χρόνια, καθώς θα συνεχιστεί η εισροή των ξένων επισκεπτών, ιδιαίτερα εκείνων που προέρχονται από την Κίνα.

Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή οι τιμές αυξήθηκαν κατά 1%. Αντίθετα, στην Ασία μειώθηκαν κατά 2%. Αυτό εν μέρει αποδίδεται στην πτώση των εισερχόμενων επισκεπτών στην Κίνα, σύμφωνα με τον Εθνικό Oργανισμό Τουρισμού της χώρας. Ενώ τα εξερχόμενα ταξίδια ανθούν, η ανατίμηση του γουάν επηρέασε τον εισερχόμενο τουρισμό. Για το Ντουμπάι, σημειώνει ο κ. Roche, ότι είναι σε καλό δρόμο για να καταφέρει τον στόχο του, που είναι να διπλασιάσει τον ετήσιο αριθμό των επισκεπτών του από 10 εκατ. το 2012, σε 20 εκατ. το 2020. Οι ξενοδοχειακές τιμές στις χώρες της Ευρωζώνης σημείωσαν αύξηση τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2013. H Αίγυπτος ξεκίνησε το πρώτο εξάμηνο με αύξηση στις αφίξεις κατά 9,6%, αλλά μετά τις τελευταίες αναταραχές το σκηνικό έχει αλλάξει για τον δημοφιλή προορισμό.

Επίσης, στο προσκήνιο βρίσκεται ο προορισμός της Βραζιλίας λόγω της επικείμενης διοργάνωσης του Μουντιάλ το 2014 και των Ολυμπιακών Αγώνων του 2016. Και εκεί υπάρχουν ανησυχίες για την ετοιμότητα των σταδίων ή για την πιθανότητα έλλειψης δωματίων, αν και η κυβέρνηση της Βραζιλίας διαβεβαιώνει ότι θα είναι όλα έτοιμα για του χρόνου. Η υποτίμηση του ρεάλ, έναντι των περισσοτέρων νομισμάτων, έκανε πιο φθηνά τα ξενοδοχεία για τους διεθνείς ταξιδιώτες.

Παράλληλα, το Κύπελλο ποδοσφαίρου των συνομοσπονδιών που πραγματοποιήθηκε στη Βραζιλία τον Ιούνιο βοήθησε τη χώρα να ανέλθουν σε επίπεδα ρεκόρ τα εισερχόμενα έσοδα από τον τουρισμό.

Mέχρι το τέλος του 2013 αναμένεται να προστεθούν 60 νέες μονάδες 9.000 δωματίων στο ξενοδοχειακό δυναμικό της Βραζιλίας. Για το 2014 προβλέπεται η λειτουργία άλλων 108 μονάδων, δυναμικότητας 19.000 δωματίων.

Η Αθήνα πιο φθηνή και από το Κάιρο

Στη ζώνη των φθηνών προορισμών βρέθηκε η Αθήνα για το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με την έρευνα της Hotels.com. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τη σύγκριση των ξενοδοχειακών τιμών σε 111 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα, η Aθήνα κατατάχθηκε στην 21η θέση μεταξύ των προορισμών με τις φθηνότερες τιμές, διαθέτοντας το δωμάτιο, ανά διανυκτέρευση, στην τιμή των 88 ευρώ, χωρίς καμία μεταβολή σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2012. Υψηλότερες τιμές είχαν πολλές «ανταγωνίστριες» πόλεις, όπως η Κωνσταντινούπολη με 126 ευρώ και αύξηση 7%, το Κάιρο με 132 ευρώ και αύξηση 16% και η Μαδρίτη με 96 ευρώ και πτώση 3%.

Οι πόλεις όπου καταγράφηκαν οι υψηλότερες τιμές ήταν το Μόντε Κάρλο με 225 ευρώ (μείωση 10%), η Μόσχα με 224 ευρώ (αύξηση 5%) και το Ρίο ντε Τζανέιρο με 215 ευρώ (πτώση 1%).

Οι πόλεις με τις υψηλότερες αυξήσεις ήταν το Κανκούν με άνοδο 32% (175 ευρώ), το Σαρμ ελ Σέιχ με άνοδο 30% (124 ευρώ) και το Μαρακές με άνοδο 24% (107 ευρώ). Αντίθετα, οι πόλεις με τις μεγαλύτερες μειώσεις ήταν η Βαρσοβία με πτώση 20% (77 ευρώ), το Κίεβο με πτώση 18% (122 ευρώ) και το Σάο Πάολο με πτώση 17% (142 ευρώ). Καλύτερη πόλη για διασκέδαση με τη φθηνότερη ξενοδοχειακή τιμή (στα 89 ευρώ) αναδείχθηκε η Αγία Νάπα. Καλύτερος ρομαντικός προορισμός με την καλύτερη τιμή (94 ευρώ) επιλέχθηκε η Σεβίλλη. Η Λισσαβώνα αναδείχθηκε η καλύτερη πόλη που έχει παραλία με τη φθηνότερη τιμή (94 ευρώ). Η καλύτερη πόλη για ποδοσφαιρόφιλους με τη φθηνότερη τιμή (79 ευρώ) επιλέχθηκε το Ντόρτμουντ και η πιο «πολυτραγουδισμένη» πόλη με τη φθηνότερη τιμή (79 ευρώ) το Μέμφις.

kathimerini

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s